تأثیرات جهانی شخصیت سیاسی «امام» و «ملت ایران»
- شناسه خبر: 2183
- تاریخ و زمان ارسال: 18 بهمن 1401 ساعت 12:44
- بازدید : 254
- نویسنده: کرمان 1400
با عنوان تأثیرات جهانی شخصیت سیاسی «امام» و «ملت ایران» این گونه آورده شده است:
پهلوی بدون آنکه با مشکل عمدهای مواجه گردد، توانسته بود امام را زندانی و سپس تبعید کند، حضرت امام حتی هدف مبارزه را فراتر از اسقاط رژیم پهلوی قرار داده و به تعبیر خودشان «قطع سلطه اجانب» از سر مسلمانان را دنبال کرد. امام در همان مقطع فرمودند «هر گرفتاری که ملت ایران و ملل مسلمین دارند از اجانب است؛ از آمریکاست. ملل اسلام از اجانب عموماً و از آمریکا خصوصاً متنفر است. بدبختی دول اسلامی از دخالت اجانب در مقدرات آنهاست.» (صحیفه امام، ج ۱، ص ۴۱۱) حالا شما زمان طرح این بحث را در نظر بگیرید که عدهای از بزرگان میگفتند «ما رئیس شهربانی قم را هم نمیتوانیم عوض کنیم، آقای خمینی چه حرفهایی میزند، میگوید شاه نباشد! آمریکا نباشد! آقا این چیزها شدنی نیست و فقط خونها را هدر میدهد». در آن فضا که عده زیادی تغییر یک رئیس شهربانی را هم در قدرت خود نمیدیدند، حضرت امام «قطع سلطه اجانب» را آن هم نه فقط از ایران بلکه از جهان اسلام و از جهان مستضعفین دنبال میکردند و حالا پس از آن سالها که بسیاری از ناباوران از میان ما رفتهاند و خداوند رحمتشان بفرماید و بسیاری از کسانی که پا در رکاب مبارزه شدند و جان شیرینشان را در این راه نثار کردند که «طوبی لهم و حسن مأب»، ما میتوانیم ببینیم، آنچه امام میخواستند و در واقع به آن مأمور بودند، تا حد بسیار زیادی محقق گردیده است. خود ایشان در
۲۵ مهر ماه ۱۳۶۱، در جمع مردم شریف آذربایجان فرمودند «ما درست نمیتوانیم ادراک کنیم که حجم این پیروزی چقدر است. دنیا بعد ادراک خواهد کرد که این پیروزی ملت ایران چه حجمی دارد» (صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۵۵)
در آن روز که یک عدهای میگفتند باید مماشات کنیم تا دماء مسلمانان حفظ شود و در واقع لبیک به آن همه نداهای قرآن مبنی بر قیام علیه ستمگران را به روزی دیگر -که معلوم نبود کی میآید!- واگذار میکردند، امام به میدان آمد و حدود ۱۵ سال بعد راه باز شد. بله راه حضرت امام بدون هزینه و قربانی دادن نبود، ولی اگر امام قیام نمیکرد و صحنه را تغییر نمیداد، همان دستهای خارجی و داخلی که
در ۱۷ بهمن ۵۷ تصمیم گرفتند به قیمت کشتن یک میلیون شهروند در تهران، سلطه اجانب بر ایران را حفظ کنند، ملت ما را پیش پای دشمنان اسلام، پی در پی قربانی میکردند. اگر امام و انقلاب امام نبود و حوادث دهه ۱۳۸۰ که به اشغال افغانستان و عراق منجر شد، پیش میآمد، ایران هماینک در وضع بسیار وخیم امنیتی قرار داشت. اگر امام و انقلاب امام نبود، صهیونیسم که همین حالا بر اروپا حکومت میکند، تمام سرزمینهای مسلمانان به خصوص سرزمینهای مقدس آنان را به تصرف درآورده بود، کما اینکه در سال ۱۳۵۰ پیشروی رژیم اسرائیل در سرزمینهای منطقه، دو برابر متصرفات سال ۱۳۳۰ آن شده بود.
تکیه معرفتی انقلاب حضرت امام، بر قرآن کریم و ادعیه ائمه معصومین علیهمالسلام و مواریث عرفانی اسلام بود و از این رو امام و مردم با مسائل اساسی کشور و جهان اسلام برخورد عمیق داشتند و نیز در این راه پایمردی کرده و از میانه راه بازنگشتند. این انقلاب در سطح منطقه و جهان تا امروز و به طور پیاپی میلیونها مخاطب جان بر کف به میدان آورده و هنوز هم به عنوان مهمترین محرک ملتها – از هر دین و زبان و قومیت- مطرح است. هنوز هم کسی نمیتواند در جلب محبت ملتها، با شخصیتهای این انقلاب الهی رقابت کند. حالا بگذارید دولتهای استعماری اروپا از سر عصبانیت به هتاکی علیه چهرهها و نهادهای نورانی این انقلاب و نظام برآمده از آن بپردازند. این هتاکیها ناشی از شکست از قدرتی است که راهی برای غلبه
بر آن ندارند.
وقتی یک کشیش فرانسوی میگوید چه نشستهاید که حتی در اروپا پرتعدادترین نام نوزادان «محمد» است و بعد میگوید محمد – صلیالله علیه و آله- دارد اروپا را میگیرد و بعد آمار میدهد که تا سال ۲۰۵۰، مسلمانان نیمی از جمعیت ۷۰۰ میلیونی اروپا را میگیرند و با توجه به جمعیت رو به رشد آنان در آفریقا و آسیا، اسلام به دین اول جهان تبدیل میشود و بعد میگوید باید بیرودربایستی با محمد و کتاب او مقابله کرد و بعد حقیرانه کاریکاتوری کشیده میشود و یا کتابی سوزانده میشود و به دست خودشان روی داعیه متمدن بودن خود خط میکشند، آیا شکستی از این بزرگتر برای غرب وجود دارد؟ این اسلام که به قول مقامات اروپا به بحث اول جهان تبدیل شده، کدام اسلام است؟ بدون تردید این اسلام همان اسلام مولد محرک که پنجه در پنجه غرب انداخته و بارها آن را زمین زده میباشد. در این عرصه جایی برای عرض اندام «بدلها» نیست؛ اسلام سعودی، اسلام سکولار، اسلام افراطی و… نه! این اسلام فقط اسلام ناب محمدی -صلیالله علیه و آله- است؛ اسلام خمینی و خامنهای، اسلامی که امام آن به تنهایی یک امت است و امت آن در میان ملتها، امام است. امت و امامی که ایستادهاند. به تعبیر ژرف حضرت امام «ما تا آخرین وقت و تا آخرین نفس ایستادهایم و ملت ایستاده است و بحمدالله با قدرت دارد پیش میرود» (صحیفه امام، ج ۱۷، ص ۵۲).