لزوم مکاتبات الکترونیک بین ثبت اسناد و شهرداری کرمان
- شناسه خبر: 4872
- تاریخ و زمان ارسال: 29 بهمن 1402 ساعت 04:20
- بازدید : 209
- نویسنده: کرمان 1400
به گزارش پایگاه خبری کرمان۱۴۰۰؛ ظهر امروز سیدمهدی هاشمی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان دیدار و ضمن تبریک انتصاب وی، پیرامون توسعه روابط و ارتقاء همکاریهای فیمابین گفتگو کرد.
هاشمی با بیان اینکه شهر کرمان با سابقه کهن تاریخی و فرهنگ غنی، از جایگاه اصلی خود فاصله دارد، اظهار کرد: انتصاب شما به عنوان شخصیتی تحولگرا، بارقه امیدی ایجاد کرده است و امید است با همت جهادی عمران و آبادانی را برای شهر کرمان به ارمغان آورید.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ابراز کرد: ادارات ثبت اسناد و شهرداریها جزو پرمراجعه ترین دستگاههای خدماترسان بوده که حوزه وظایف مرتبط و ارتباط تنگاتنگ دارند و بهبود فرآیندهای فیمابین، برای تسهیل امور مردم ضرورت دارد.
وی اضافه کرد: مکانیزه شدن مکاتبات بین ادارات ثبت اسناد و دفاتر اسناد رسمی با شهرداریها علاوه بر کاهش مراجعات حضوری مراجعین، تاثیر بسزایی در جلوگیری از جعل و سوء استفاده از مکاتبات اداری دارد و ایجاد زیرساخت مکاتبات الکترونیک بین ادارات ثبت اسناد و شهرداریها یک ضرورت است.
هاشمی با اشاره به اینکه ادارات ثبت اسناد و املاک اسناد تفکیکی عرصه و آپارتمانها را بر اساس نقشههای موضوع ماده ۱۰۱ قانون شهرداریها و گواهی پایان کار صادره از شهرداریها صادر میکنند، ایجاد ادبیات مشترک بین شهرداری، نظام مهندسی و ادارات ثبت اسناد نقش موثری در تسریع ارائه خدمات و در نتیجه کاهش هزینههای مردم دارد که این مهم با انعقاد تفاهمنامه سهجانبه امکانپذیر است.
همچنین محسن تویسرکانی سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه اقدامات جزیرهای و نبود نگاه بلندمدت یک آفت است، بر لزوم ارتقاء تعاملات شهرداری و ثبت اسناد و املاک تاکید کرد.
انتهای خبر/ ک